Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Σεισμός στη Volkswagen: Κίνδυνος κλεισίματος εργοστασίων και μαζικών απολύσεων.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει την πιο δύσκολη στιγμή της ιστορίας της.

Οι θέσεις εργασίας στη Volkswagen στη Γερμανία έχει συμφωνηθεί να προστατεύονται έως το 2029, αλλά η εταιρεία ενδέχεται τώρα να παραιτηθεί από αυτήν την υπόσχεση.

Η Volkswagen της Γερμανίας δηλώνει ότι οι αντίθετες τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας σημαίνουν ότι δεν μπορεί να αποκλείσει το κλείσιμο εργοστασίων στη χώρα καταγωγής της – και πρέπει να απορρίψει μια μακροχρόνια δέσμευση προστασίας θέσεων εργασίας που είναι σε ισχύ από το 1994 και θα απαγορευόταν οι απολύσεις έως το 2029.

“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση”, δήλωσε ο Oliver Blume, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volkswagen, σε δήλωση τη Δευτέρα.

Ανέφερε νέους ανταγωνιστές που εισέρχονται στις ευρωπαϊκές αγορές, τη χειροτέρευση της θέσης της Γερμανίας ως τόπου κατασκευής και την ανάγκη να “ενηργήσουν αποφασιστικά”.

Ο Thomas Schaefer, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars, δήλωσε ότι οι προσπάθειες μείωσης του κόστους “αποδίδουν αποτελέσματα” αλλά ότι οι “αντίθετες τάσεις έχουν γίνει σημαντικά ισχυρότερες”.

Οι ευρωπαϊοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από φθηνά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα αποτελέσματα του εξαμήνου της εταιρείας δείχνουν ότι δεν θα επιτύχει τον στόχο της για εξοικονόμηση 10 δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2026, σύμφωνα με την εταιρεία.

Η συζήτηση για κλείσιμο και απολύσεις αφορά την μάρκα Volkswagen.

Η κύρια μάρκα είδε τα λειτουργικά κέρδη να μειώνονται στα 966 εκατομμύρια ευρώ (1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) από 1,64 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος.

Ο όμιλος περιλαμβάνει επίσης τις πολυτελείς μάρκες Audi και Porsche, οι οποίες έχουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από τα οχήματα μαζικής παραγωγής που κατασκευάζει η Volkswagen, καθώς και τις SEAT και Skoda.

Η εταιρεία έχει επιδιώξει να μειώσει το κόστος μέσω πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και εξαγορών που αποφεύγουν τις αναγκαστικές απολύσεις, αλλά τώρα λέει ότι αυτά τα μέτρα ενδέχεται να μην είναι αρκετά.

Τα πρόσθετα μέτρα που επηρεάζουν τα εργοστάσια ή τις εγγυήσεις θέσεων εργασίας θα διαπραγματευτούν με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

Ένα κλείσιμο εργοστασίου θα ήταν το πρώτο τέτοιο γεγονός από το κλείσιμο του εργοστασίου της VW στις ΗΠΑ στο Westmoreland της Πενσυλβάνια το 1988, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων dpa.

Οι αξιωματούχοι των συνδικάτων και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων επιτέθηκαν στην ιδέα των κλεισίματος ή των απολύσεων.

Η προσέγγιση της διοίκησης είναι “όχι μόνο βραχυπρόθεσμη, αλλά επικίνδυνη, καθώς κινδυνεύει να καταστρέψει την καρδιά της Volkswagen”, δήλωσε ο Thorsten Groeger, επικεφαλής διαπραγματευτής με τη VW για το βιομηχανικό συνδικάτο IG Metall, στην ιστοσελίδα του συνδικάτου.

Η κορυφαία εκπρόσωπος των εργαζομένων Daniela Cavallo δήλωσε ότι “η διοίκηση έχει αποτύχει… Η συνέπεια είναι μια επίθεση στους υπαλλήλους μας, στις τοποθεσίες μας και στις συμφωνίες εργασίας μας. Δεν θα υπάρξει κλείσιμο εργοστασίων μαζί μας”.

Ο κυβερνήτης της περιοχής της Κάτω Σαξονίας της Γερμανίας, Stephan Weil, ο οποίος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, συμφώνησε ότι η εταιρεία έπρεπε να αναλάβει δράση αλλά κάλεσε τη Volkswagen να αποφύγει το κλείσιμο των εργοστασίων βασίζοντας σε εναλλακτικούς τρόπους μείωσης του κόστους: “Η κυβέρνηση του κράτους θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτό”, δήλωσε σε δήλωση που αναφέρθηκε από το πρακτορείο ειδήσεων dpa.

T

Trending

N

NeWsLetteR

ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟ MAILBOX ΣΑΣ!

Read Next