Henkel: Μάχεται για έναν κόσμο πιο καθαρό!

Η εταιρεία παρουσίασε τη στρατηγική αειφορίας της, τους στόχους της εταιρείας σχετικά με την κυκλική οικονομία και τις δεσμεύσεις της μέχρι το 2025.

«Η Henkel οδηγεί τη μετάβαση προς την αειφόρο ανάπτυξη». Με τη φράση αυτή η γενική διευθύντρια του Τομέα Απορρυπαντικών και Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, Μαίρη Βαλσαμά, θέλησε να δώσει το στίγμα της στρατηγικής επιλογής αλλά και του ηγετικού ρόλου της εταιρείας, τόσο σ’ επίπεδο παραγωγής νέων προϊόντων όσο και δράσεων.

Των Σωτήρη Γιαννάτου, Γιώργου Καντζιλιέρη

Χθες (7/7) η Henkel παρουσίασε, σε συνέντευξη Τύπου, την παγκόσμια στρατηγική αειφορίας της, τους στόχους της εταιρείας σχετικά με την κυκλική οικονομία και τις δεσμεύσεις της μέχρι το 2025. Οι οποίες, περιλαμβάνουν 100% ανακυκλώσιμες ή επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες, μείωση κατά 50% του πρωτογενούς πλαστικού και απώτερο στόχο τη μηδενική απόρριψη πλαστικών στη φύση.

Επιπλέον, παρουσίασε το πρόγραμμα αειφορίας «Καθάρισε Σε Βάθος – Καθάρισε στην Πηγή v2.0», τις επιτυχίες και την επέκταση των δράσεων του σε σημαντικούς υδάτινους πόρους (ποτάμια, λίμνες και υδροβιότοπους), με στόχο την αντιμετώπιση της πλαστικής ρύπανσης στην πηγή της.

Στο ίδιο πλαίσιο ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου μπουκαλιού Dixan από 25% ανακυκλωμένο πλαστικό, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην υποστήριξη του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας.

Όπως επισήμαναν τα στελέχη της, η Henkel είναι μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης παγκοσμίως, με την αειφορία να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA και των εταιρικών αξιών της. Σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο δεσμεύεται για έναν κόσμο πιο καθαρό, θέτοντας τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της.

Από το 2021, δίνει προτεραιότητα στη στρατηγική της για βιώσιμη ανάπτυξη, μειώνει τις εκπομπές CO2 στις δραστηριότητές της (ιδίως με τη μετάβαση σε πράσινη ηλεκτρική ενέργεια) και σημειώνει, μεταξύ άλλων, περαιτέρω πρόοδο στη προμήθεια πρώτων υλών, καθώς και στη χρηματοδότηση, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας.

Η στρατηγική της Henkel μέχρι το 2025 περιλαμβάνει μία σειρά από στόχους. Ένας από τους σημαντικότερους είναι το 100% των συσκευασιών της Henkel να είναι ανακυκλώσιμες ή να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Έως το τέλος του 2021, το ποσοστό των ανακυκλώσιμων συσκευασιών ήταν περίπου 86%.

Η Henkel εργάζεται, επίσης, σταθερά για την αύξηση του ποσοστού των ανακυκλωμένων υλικών στις συσκευασίες της σε ποσοστό άνω του 30% για όλες τις πλαστικές συσκευασίες των καταναλωτικών προϊόντων της παγκοσμίως έως το 2025. Μέχρι το τέλος του 2021, η εταιρεία αύξησε το ποσοστό αυτό σε περίπου 18%.

Ο τομέας Απορρυπαντικών και Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας της Henkel Hellas εκφράζει και υλοποιεί την παγκόσμια στρατηγική της εταιρίας σε τοπικό επίπεδο εδώ και χρόνια.

Το 2020 εγκαινίασε το ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Αειφορίας «ΓΙΑ ΚΑΛΟ», για μια ολιστική προσέγγιση γύρω από το περιβάλλον και την κοινωνία.

Η αρχή έγινε με το περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Dixan «Καθάρισε σε Βάθος», υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με παράκτιους και υποβρύχιους καθαρισμούς. Το πλαστικό που συλλέγεται, μέσω του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας, μετατρέπεται σε χρήσιμα αντικείμενα για τις τοπικές κοινωνίες.

Το 2022, η Henkel Hellas επεκτείνει τις δράσεις της σε υδάτινους πόρους σε όλη τη χώρα αναβαθμίζοντας το πρόγραμμα του Dixan σε «Καθάρισε σε Βάθος – Καθάρισε στην Πηγή v2.0».  Οι νέες δράσεις του προγράμματος πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή και την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, σχολείων και εθελοντικών ομάδων.

Όπως ανέφερε η Marketing & Trade Marketing Director Τομέας Απορρυπαντικών & Προϊόντων Οικιακής Φροντίδας Henkel, Ράνια Φιλιππακοπούλου, ο τομέας σημειώνει αλλεπάλληλες επιτυχίες σε πολλούς στόχους:

  • To 86% του όγκου των συσκευασιών της ανακυκλώνεται
  • Το 70% του όγκου των πλαστικών συσκευασιών υγρών απορρυπαντικών αποτελείται από 25% έως 100% ανακυκλωμένο πλαστικό
  • Μετρά συνολικά 39 δράσεις σε θάλασσες, ποτάμια, λίμνες και υδροβιότοπους της χώρας, έχοντας συγκεντρώσει περισσότερους από 21 τόνους απορριμμάτων, εκ των οποίων 5,6 τόνοι πλαστικό με τις δράσεις καθαρισμών να είναι σε εξέλιξη
  • Μετατρέπει, μέσω του μοντέλου κυκλικής οικονομίας και της συνεργασίας με το CEEII στη Σουηδία, περισσότερους από 4,6 τόνους πλαστικών απορριμμάτων σε επαναχρησιμοποιούμενα αντικείμενα
  • Συνεργάζεται με την κοινωνία των πολιτών και την τοπική αυτοδιοίκηση σχεδιάζοντας νέες δράσεις
  • Επενδύει στην εκπαίδευση και στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης μέσα από ειδικά προγράμματα
  • Προσφέρει στην κοινωνία ενισχύοντας ευάλωτα νοικοκυριά και οικογένειες.

Οι καινοτομίες έχουν κόστος, δεν το μετακυλίουμε στον καταναλωτή

Στην τοποθέτησή της η κυρία Βαλσαμά, μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Στην Ελλάδα κάνουμε πράξη τη στρατηγική της Henkel για τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από το Πρόγραμμα ΑειφορίαςΓια Καλό“.

Καθημερινά αξιοποιούμε την τεχνογνωσία και την καινοτομία μας, ενώνουμε τις δυνάμεις μας με στρατηγικούς συνεργάτες, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, εθελοντές και περιβαλλοντικές οργανώσεις και μοιραζόμαστε το κοινό όραμα για έναν κόσμο πιο καθαρό.

Οι φετινές δράσεις μας, στην Παμβώτιδα με τον δήμο Ιωαννιτών και στο Δέλτα Αξιού, με τους μικρούς μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Καλοχωρίου, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα της φιλοσοφίας και των προγραμμάτων μας και λειτουργούν ως καταλύτης στην κοινωνία και την εκπαίδευση».

Αναφορικά με το κόστος των νέων προϊόντων, είπε: «Κάθε μορφή καινοτομίας που απαιτεί τεχνογνωσία έχει ένα επιπλέον κόστος και αυτό συμβαίνει και στη περίπτωση του νέου μπουκαλιού Dixan.

Ωστόσο, η επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας στην Ελλάδα που αξιοποιεί την τοπική παραγωγή, δίνει τη δυνατότητα να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας μαζί με ένα πολύ στοχευμένο και συγκεντρωμένο χαρτοφυλάκιο μαρκών και προϊόντων.

Στο πλαίσιο αυτό υλοποιούνται από την εταιρεία προγράμματα αειφορίας, με προτεραιότητα την απορρόφηση του κόστους και όχι την μετακύλιση αυτού».

Τόνισε ότι στα επιτεύγματα της Henkel -μεταξύ άλλων- καταγράφεται η μείωση (ανά τόνο προϊόντος) 50% σε εκπομπές CO2, 42% απορριμάτων και 28% χρήσης νερού.

Ακόμα, η εταιρεία στηρίζει 36.000 μικροκαλλιεργητές φοινικέλαιου. Μεταξύ των σκοπών της είναι να εκπληρώσει τους σχετικούς στόχους νωρίτερα απ’ όσο προβλέπεται στη Συνθήκη του Παρισιού. Επίσης, ως το 2050, η αναλογία ανδρών και γυναικών σε όλες τις βαθμίδες του μάνατζμεντ να είναι 50-50.

Χαρακτήρισε προσωπικό της όνειρο να γίνει κατορθωτό να υπάρξει συνεννόηση και συνέργεια των εταιρειών του κλάδου και να κάνουν μαζί δράσεις. Καταλήγοντας: «Είπαμε ότι εκτός από το επίπεδο των πολιτών απαιτείται συνεννόηση και στο επίπεδο των εταιρειών».

Γιάννης Μαστρογεωργίου: «Πρέπει ν’ αντιμετωπίσουμε το μέλλον ως τρόπο σκέψης και όχι ως χρονικό διάστημα»

Από την πλευρά του ο ειδικός γραμματέας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, Γιάννης Μαστρογεωργίου, επισήμανε ότι «βιώνουμε ασύμμετρες πολυπαραγοντικές συνθήκες. Η πολιτεία δεν πρέπει να “τραβάει χειρόφρενο” αλλά να βοηθάει τις εταιρείες.

Και αυτές από την πλευρά τους να συνειδητοποιήσουν ότι μόνο αν καταρτίζουν εναλλακτικά σενάρια για το μέλλον θα είναι έτοιμες ν’ ανταποκριθούν γρήγορα σε όποιες προκλήσεις κληθούν ν’ αντιμετωπίσουν».

Ακόμα, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι το νούμερο ένα πρόβλημα του πλανήτη τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει η κλιματική κρίση. Επισημαίνοντας πως απαιτείται, εκτός από προσαρμογή στα νέα και διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα, και αλλαγή νοοτροπίας. Η οποία, κυρίως, θα προέλθει μέσα από την εκπαίδευση.

«Θα χρειαστεί να μαθαίνουμε κώδικα αλλά και τον Αριστοτέλη μαζί» είπε. Προσθέτοντας πως εξίσου βασικό είναι «να μάθουμε πώς θα ξεμάθουμε» αυτά που γνωρίζαμε, ώστε ν’ απαλλαγούμε από κακές συνήθειες και νοοτροπίες.

Η γενική διευθύντρια της εταιρείας ALPA, Ευγενία Τσαρτόλια, τόνισε -ανάμεσα σε άλλα- ότι σκοπός είναι να «εξασφαλίσουμε μια ασφαλή, οικονομικά προσιτή και βιώσιμη διαβίωση παγκοσμίως». Επισημαίνοντας ότι το ανακυκλωμένο πολυαιθυλένιο -σύμφωνα με σχετική μελέτη- έχει κατά 88% πιο χαμηλό αποτύπωμα CO2 από το ορίτζιναλ.

Comments are closed.