Το Ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα του 14ου Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση

Εγωκεντρισμός, αίσθημα παντοδυναμίας, επιθετικότητα… η οδηγική συμπεριφορά, καθρέφτης των ελαττωμάτων της κοινωνίας

  • Το 67% των Ευρωπαίων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί
  • Το 38% οδηγεί ενώ αισθάνεται έντονη κούραση
  • Το 31% «κολλάει» σκόπιμα στο όχημα ενός οδηγού που το εκνευρίζει
  • Το 52% παραδέχεται ότι βρίζει άλλους οδηγούς
  • Το 21% κατεβαίνει από το όχημά του για να διαπληκτιστεί με έναν άλλον οδηγό

Tο Ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα του 14ου Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση. Αυτή η τεράστια ετήσια έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Ipsos σε δείγμα 12.413 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει τη συμπεριφορά και την εικόνα των  Ευρωπαίων στο τιμόνι. Καθιστά δυνατή την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης συμπεριφοράς και των καλών πρακτικών που θα βοηθήσουν ιδίως στην καλύτερη καθοδήγηση των μηνυμάτων πρόληψης.

Αγένεια: κλίμα έντασης και άγχους που παραμένει πολύ υψηλό

Ένδειξη απουσίας προσωπικής αμφισβήτησης σχετικά με τη συμπεριφορά στο δρόμο, η αυταρέσκεια των Ευρωπαίων όσον αφορά τη δική τους οδήγηση, καθώς και τη σοβαρότητά τους σε σχέση με αυτή των άλλων, παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο όπως επισημάνθηκε στις προηγούμενες εκδόσεις. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που παραδέχονται ακόμη ότι η συμπεριφορά τους κατά την οδήγηση δείχνει αγένεια – ακόμα και επιθετικότητα.

Οι κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας παραβιάζονται πολύ συχνά, εις βάρος της ασφάλειας

Ενώ οι κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας θεσπίζονται για την προστασία των οδηγών και όλων των χρηστών του αυτοκινητόδρομου, η πολύ μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών απελευθερώνεται στο όνομα μιας άμεσης «ελευθερίας», χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις πιθανές συνέπειες για την ασφάλειά τους και την ασφάλεια των άλλων.

Η απόσπαση της προσοχής, η οποία είναι επικίνδυνη για την οδήγηση, αφορά μια πολύ μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών

Το 51% των Ευρωπαίων τοποθετεί την απροσεξία στις κύριες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων στους δρόμους γενικά, στην 1η θέση πριν από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και μετά την υπερβολική ταχύτητα ( οι Έλληνες τοποθετούν την απροσεξία στην 2η θέση ).

Υπνηλία: ένας υποτιμημένος, αλλά πραγματικός κίνδυνος

Μεταξύ των βασικών αιτιών θανατηφόρων ατυχημάτων σε αυτοκινητοδρόμους, οι Ευρωπαίοι οδηγοί τοποθετούν την υπνηλία στην 4η θέση, πίσω από την υπερβολική ταχύτητα, την απροσεξία και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, ενώ παραμένει ένας από τους κύριους παράγοντες δυστυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους.

Αλκοόλ, ναρκωτικά: αφορούν κυρίως νέους άνδρες

Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών περιλαμβάνεται στις κύριες αιτίες δυστυχημάτων στους δρόμους γενικά από το 50% των Ευρωπαίων (42% των Ελλήνων) και το 29% στους αυτοκινητόδρομους (26%).

Ο θεαματικός αντίκτυπος ενός ατυχήματος ή ενός παραλίγο ατυχήματος στην οδηγική συμπεριφορά: γιατί να περιμένουμε να συμβεί μια τραγωδία για να υιοθετήσουμε την υπεύθυνη οδήγηση;

Το 89% των Ευρωπαίων οδηγών που είχαν -ή παραλίγο να είχαν- ατύχημα ή που ένα αγαπημένο τους πρόσωπο σκοτώθηκε ή τραυματίστηκε σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα, άλλαξε οδηγική συμπεριφορά (96%).

Ασφάλεια του προσωπικού στον αυτοκινητόδρομο: πάρα πολλές απροσεξίες που θέτουν το προσωπικό σε κίνδυνο

H επίγνωση του κινδύνου που διατρέχουν τα περίπολα και όλοι οι εργαζόμενοι του αυτοκινητόδρομου, καθώς και η τήρηση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αφορούν στην ασφάλεια, είναι απαραίτητες.Ωστόσο, παρά τις εκστρατείες ευαισθητοποίησης που αναπτύσσονται τακτικά:

  • Το 51% των Ευρωπαίων οδηγών ξεχνούν να επιβραδύνουν όταν πλησιάζουν σε μια ζώνη που εκτελούνται έργα (46%).
  • Το 58% δηλώνει ότι δεν τηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας (57%).

Comments are closed.