Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Ο Τραμπ Αναγκάζεται να Υποστηρίξει τα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: Η Επιρροή του Έλον Μασκ αλλάζει το Παιχνίδι

Ο Τραμπ λέει ότι δεν έχει “καμία επιλογή” παρά να υποστηρίξει τα ηλεκτρικά οχήματα μετά την υποστήριξη του Μασκ

Ο πρώην πρόεδρος, που προηγουμένως κατακεραύνωνε τα ηλεκτρικά οχήματα, δηλώνει τώρα ότι είναι κατάλληλα για ένα “μικρό κομμάτι” του πληθυσμού.

Ο Ντόναλντ Τραμπ κατηγορούσε τα ηλεκτρικά οχήματα εδώ και μήνες, ισχυριζόμενος ότι οι υποστηρικτές τους θα πρέπει “να σαπίσουν στην κόλαση” και ότι η βοήθεια προς τη νεοσύστατη βιομηχανία είναι “τρελή”. Τώρα, όμως, φαίνεται να έχει αλλάξει γνώμη κάπως, χάρη στην υποστήριξη του Έλον Μασκ, του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο.

“Υποστηρίζω τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρέπει να το κάνω γιατί ο Έλον με υποστήριξε τόσο έντονα”, δήλωσε ο Τραμπ, ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία των ΗΠΑ, σε οπαδούς σε συγκέντρωση στην Ατλάντα της Τζόρτζια το Σάββατο.

Ωστόσο, η συναλλακτική φύση αυτής της σχέσης με τον Μασκ έγινε σαφής από τον πρώην πρόεδρο και καταδικασμένο επιχειρηματία για απάτες. “Δεν έχω άλλη επιλογή”, είπε ο Τραμπ, ο οποίος στη συνέχεια δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατάλληλα για ένα “μικρό κομμάτι” του πληθυσμού και ότι “θέλετε κάθε τύπο αυτοκινήτου που μπορείτε να φανταστείτε” να είναι διαθέσιμος.

Ο Τραμπ επίσης ισχυρίστηκε ότι θα χρειαστούν 9 τρισεκατομμύρια δολάρια για να δημιουργηθεί ένα δίκτυο φορτιστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που δεν έχει αναφερθεί από τη βιομηχανία ή τον Λευκό Οίκο. Η διοίκηση του Τζο Μπάιντεν έχει δεσμευτεί να κατασκευάσει 500.000 φορτιστές, πολύ λιγότερους από τους περίπου 28 εκατομμύρια που χρειάζονται, και έχει εξασφαλίσει αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια για να το κάνει, αν και η πρόοδος στην κατασκευή αυτή ήταν αργή.

Ο Μασκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla που έχει προωθήσει όλο και πιο ακραίες δεξιές απόψεις μέσω της ιδιοκτησίας του στο Twitter/X, υποστήριξε την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο παρά την επαναλαμβανόμενη αντιπάθεια του υποψηφίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά την προεκλογική εκστρατεία. Τον περασμένο μήνα, ο Μασκ αρνήθηκε αναφορές ότι σχεδίαζε να δωρίσει 45 εκατομμύρια δολάρια το μήνα σε ένα Super Pac επικεντρωμένο στην εκλογή του Τραμπ, αλλά αρνήθηκε να προσδιορίσει πόσα χρήματα σχεδίαζε να δωρίσει.

Ο Τραμπ έχει προειδοποιήσει ότι η υποστήριξη του προέδρου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα φέρει ένα “λουτρό αίματος” στη βιομηχανία αυτοκινήτων των ΗΠΑ, ισχυριζόμενος ψευδώς ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες δεν λειτουργούν σε κρύο καιρό και δεν μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις. “Δεν θα μπορέσετε να πουλήσετε αυτά τα αυτοκίνητα,” έχει προειδοποιήσει για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό στην αμερικανική αγορά.

Μια νέα διοίκηση Τραμπ “θα τερματίσει αμέσως την τρελή εντολή του Τζο Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα,” δήλωσε ο Τραμπ. Δεν υπάρχει τέτοια εντολή, αν και ο Μπάιντεν έχει επιβλέψει τη σύσφιξη των κανόνων ρύπανσης οχημάτων που θα βοηθήσουν να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ελκυστικά και έχει υπογράψει νομοθεσία που παρέχει φορολογικά κίνητρα για τους νέους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Πέρυσι, για πρώτη φορά πουλήθηκαν πάνω από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι αριθμοί θα αυξηθούν περαιτέρω φέτος, πλησιάζοντας ένα σημείο καμπής όπου ακόμη και η απόσυρση της κρατικής υποστήριξης δεν θα επιβραδύνει την ανάπτυξη των πωλήσεων.

Ωστόσο, πολλά εμπόδια παραμένουν, όπως το σχετικά υψηλό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα, η έλλειψη φορτιστών και τα εμπόδια στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οι περιβαλλοντικοί υποστηρικτές, που επισημαίνουν ότι οι μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ καθώς και μια σύνδεση με θανατηφόρα ατμοσφαιρική ρύπανση, υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να απομακρυνθούν οι Αμερικανοί από τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν πολύ καύσιμο ή από τα αυτοκίνητα συνολικά.

“Τα γράμματα είναι στον τοίχο: σε όλο τον κόσμο, το μέλλον της προσωπικής μεταφοράς είναι ηλεκτρικό, ανεξάρτητα από το τι αποφασίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες να κάνουν,” δήλωσε ο Σέλντον Γουάιτχαουζ, ένας δημοκρατικός γερουσιαστής και ιδιοκτήτης δύο Chevy Bolts, την περασμένη εβδομάδα.

“Και αυτό είναι υπέροχο. Είναι πιο ήσυχα, πιο γρήγορα και πιο διασκεδαστικά στην οδήγηση. Δεν έχουν καυσαέρια που μυρίζουν άσχημα στους αυτοκινητόδρομους και στις γειτονιές. Το κόστος επισκευής και συντήρησης είναι σχεδόν ανύπαρκτο.”

T

Trending

N

NeWsLetteR

ΟΙ ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟ MAILBOX ΣΑΣ!

Read Next