Lidl Ελλάς: Η καρδιά της αειφορίας «χτύπησε» στη Θεσσαλονίκη

Σε μία λαμπερή εκδήλωση στη συμπρωτεύουσα αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής του Ανοιχτού Μαραθωνίου Καινοτομίας «Sustainability Hackathlon» και ταυτόχρονα άνοιξε ο δρόμος για ένα καλύτερο αύριο, με λιγότερη χρήση πλαστικών, με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από πλευράς επιχειρήσεων και δήμων και με έναν βιώσιμο πλανήτη για όλους

Όλα ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2022, οπότε και πραγματοποιήθηκε, με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου, ο δεύτερος μαραθώνιος καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για τη βιωσιμότητα, το λεγόμενο «Sustainability Hackathlon», χάρη στο οποίο ήρθαν σε επαφή Startups και ομάδες με καινοτόμες ιδέες από όλη την Ελλάδα. Εν συνεχεία διοργανώθηκε το εργαστήριο καινοτομίας «Sustainability Innovation Lab», ένα πεντάμηνο πρόγραμμα, το οποίο παρείχε την απαραίτητη στήριξη στις ομάδες και τις εφαρμογές που ξεχώρισαν και έπρεπε να πάνε ένα βήμα παραπέρα.

Ένα εξάμηνο αργότερα, έφτασε η στιγμή που και οι πέντε δυναμικές ομάδες περίμεναν εναγωνίως… η ώρα του μεγάλου τελικού του Ανοιχτού Μαραθωνίου Καινοτομίας, ο οποίος έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη και πιο συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο «Hyatt Regency». Στον εντυπωσιακό χώρο συγκεντρώθηκαν όλες οι ομάδες, οι οποίες παρουσίασαν τις ιδέες τους, σε μια βραδιά γεμάτη «πράσινες» και καινοτόμες προτάσεις, βιώσιμες ενέργειες και πρωτοβουλίες φιλικές προς το περιβάλλον. Η σύγχρονη δεξαμενή σκέψης, η ελπιδοφόρος μαγιά, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά από τον υφυπουργό Μακεδονίας-Θράκης Σταύρο Καλαφάτη, είναι αυτή που χτίζει το μέλλον και συγκεκριμένα της Θεσσαλονίκης, η οποία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που εταιρείες-κολοσσοί, όπως η Delloitte και η Deutsche Telekom, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στη συμπρωτεύουσα, επενδύοντας σε αυτή.

Την πρώτη θέση στον Μαραθώνιο Καινοτομίας «Sustainability Hackathlon», τον οποίο διοργάνωσαν το «Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη» και η Lidl Hellas υπό την αιγίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διεκδίκησαν πέντε ομάδες νέων ανθρώπων, οι οποίες ξεχώρισαν για τις έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες τους που συμβάλλουν, μέσα από το θετικό περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, σε ένα καλύτερο και βιώσιμο μέλλον για όλους, με λιγότερο πλαστικό, με αγάπη για την ανακύκλωση και την τεχνολογική πρόοδο.

Μεγάλη νικήτρια η «Dataphoria»

Η Startup που ξεχώρισε και αναδείχθηκε νικήτρια του μαραθωνίου ήταν η «Dataphoria», η οποία εξειδικεύεται στην ανάλυση των δεδομένων, αξιοποιώντας τα με τέτοιον τρόπο, ώστε να εισάγουν την αειφορία στο DNA κάθε επιχείρησης και κάθε πόλης, οδηγώντας τις ταχύτερα σε ένα «πράσινο» μέλλον. Συνιδρυτές της «Dataphoria» είναι οι Αναστάσης Σταμάτης και Φένια Σούρλα, δύο νέοι άνθρωποι που ένωσαν την τεχνογνωσία και την αγάπη τους για το περιβάλλον και κατασκεύασαν μια ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία αξιοποιεί στο έπακρο το Analytics as a Service framework για τη βιώσιμη ανάπτυξη και επιτρέπει σε επιχειρήσεις και δήμους να δέχονται όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τους δείκτες ESG, για το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και για δεδομένα που συνδέονται εν γένει με την αειφόρο ανάπτυξη και το περιβάλλον.

Στόχος των νικητών, όπως δήλωσαν αποκλειστικά στο STARTUPPER MAG, το 2024 να είναι έτοιμοι για τη μεγάλη αλλαγή στον τομέα της δημοσιότητας, να προετοιμάσουν όλες τις επιχειρήσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την επαναστατική τεχνολογία και την αειφορία και να αναδείξουν στο ευρύ κοινό και στους καταναλωτές τα «Greenfographics», δηλαδή τις «πράσινες» νίκες των επιχειρήσεων.

Αυτή είναι εξάλλου και η βασική καινοτομία της «Dataphoria», να ενώσει τα δεδομένα με την αειφορία και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον το οποίο θα σέβονται όλες οι επιχειρήσεις, μέσω της καταγραφής του αποτυπώματός τους σε άνθρακα σε αυτό, χρησιμοποιώντας τις πιο αξιόπιστες και εγκεκριμένες από τον κλάδο μεθοδολογίες. Οι μεγάλοι νικητές κέρδισαν χρηματικά έπαθλα και πιο συγκεκριμένα 5.000 ευρώ από το Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και πρόγραμμα επικοινωνίας της εφαρμογής από τη Lidl αξίας 40.000 ευρώ.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι άλλες τέσσερις συμμετέχουσες ομάδες, οι οποίες, ναι μεν δεν… τερμάτισαν πρώτες στον μαραθώνιο, αλλά εξέπληξαν το κοινό με τις πρωτοποριακές ιδέες και εφαρμογές τους.

Ειδικότερα, η «FoodAllios» έχει στόχο να εξαλείψει το φαινόμενο της σπατάλης τροφίμων μέσω μιας ψηφιακής εφαρμογής, η «GAIA» έχει κατασκευάσει έναν «έξυπνο» κάδο, με στόχο να αγγίξει τα ευρωπαϊκά πρότυπα όσον αφορά την ανακύκλωση, η Let’s Park, η οποία έχει στόχο να κάνει τους πολίτες να δημιουργήσουν κάτι για τους ίδιους και συγκεκριμένα «πάρκα τσέπης», τα οποία τόσο πολύ χρειάζονται τα μεγάλα αστικά κέντρα και, τέλος, η JBM, η οποία «βλέπει» την έλλειψη νερού ως τη μεγαλύτερη απειλή για τον πλανήτη και μέσω του Aivio παρέχει αναλυτικά στοιχεία για την κατανάλωση νερού από ιδιώτες, επιχειρήσεις και οργανισμούς.

H Lidl Hellas μάχεται για ένα βιώσιμο μέλλον

Η Lidl Hellas απέδειξε για μία ακόμη φορά πως παραμένει πιστή στη δέσμευσή της για την προστασία του περιβάλλοντος, μειώνοντας διαρκώς το ενεργειακό της αποτύπωμα μέσω καινοτόμων λύσεων και δράσεων φιλικών προς το περιβάλλον και δημιουργώντας μία «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μιας χρήσης», το οποίο αποτελούσε και το σύνθημα της εκδήλωσης.

Με γνώμονα πως άνθρωπος και περιβάλλον πηγαίνουν μαζί, κάθε πράξη της εταιρείας έχει το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον του πλανήτη, την ευημερία του ανθρώπου και την αειφορία για το περιβάλλον. Στη Lidl Hellas, οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες στόχο έχουν να αλλάξουν τη ζωή των πολιτών και να τους ευαισθητοποιήσουν ώστε να ζουν βιώσιμα, να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και να διδάξουν στις επόμενες γενιές πώς ένας υγιής και καθαρός πλανήτης μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα των ανθρώπων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Comments are closed.