CLIA: Επιταχτική η ανάγκη για αύξηση της παραγωγής βιώσιμων καυσίμων πλοίων

Με βάση την κατανάλωση του 2023, η CLIA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για απανθρακοποίηση το 2030.

Οι πειραϊκές επιχειρήσεις συναντήθηκαν με τους «leaders» της κρουαζιέρας στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής, που διοργάνωσε στη Γένοβα η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας «CLIA».

Η CLIA συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση πλοιοκτητών κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Απαριθμεί 55 μέλη- εταιρείες κρουαζιέρας, με 294 υπερωκεάνια κρουαζιερόπλοια, που αντιπροσωπεύουν το 95% του τομέα της κρουαζιέρας.

Εκ μέρους των μελών και των συνεργατών του, ο Οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για εκατομμύρια επιβάτες που επιλέγουν την κρουαζιέρα ετησίως.

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς(ΕΒΕΠ) σημείωσε σε ανακοίνωσή του ότι «η CLIA αποκάλυψε ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δισ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια». Ωστόσο, αυτό το οποίο απασχολεί τον κλάδο είναι ότι ζητάει την αύξηση παραγωγής και προμήθειας βιώσιμων καυσίμων πλοίων.

Η CLIA καλεί τους εθνικούς φορείς να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα. Εκτιμά ότι είναι μια κρίσιμη αλλαγή και πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα.

Με βάση την κατανάλωση του 2023, η CLIA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να επιτευχθούν οι στόχοι της ΕΕ για απανθρακοποίηση το 2030.

Παράλληλα, τονίζεται ότι τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα, αλλά και αυτά που κατασκευάζονται, είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην ιστορία, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ.

Τέλος, η CLIA καλεί τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ (EU Emissions Trading Scheme) για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και η ανάπτυξη λύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή. Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA ξεκινά μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050.

Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Άλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Comments are closed.