Η Volvo Penta δημιουργεί το πρώτο ηλεκτρικό σκάφος

Μια πρωτοποριακή εξέλιξη πρόκειται να λάβει χώρα στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς ένα σκάφος μεταφοράς πληρώματος (Crew Transfer Vessel – CTV) θα μετατραπεί στο πρώτο πλήρως ηλεκτρικό CTV παγκοσμίως, μηδενικών εκπομπών, χάρη στις λύσεις της Volvo Penta.

Η χρήση ενός υπάρχοντος σκάφους ενισχύει την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα του project, το οποίο αποτελεί ένα από τα 10 κορυφαία που έλαβαν χρηματοδότηση από την βρετανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο της μετάβασης του κλάδου σε μηδενικούς ρύπους.

Η Volvo Penta θα παρέχει την ισχύ για αυτό το πρωτοποριακό σκάφος, το οποίο θα εξυπηρετεί την υπεράκτια βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου. Η εταιρεία θα προμηθεύσει το προηγμένο σύστημα Inboard Performance System (IPS) για το πρώτο ανακατασκευασμένο ηλεκτρικό CTV παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, η Volvo Penta θα εγκαταστήσει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης στο υπάρχον σκάφος, αντικαθιστώντας τους παλαιότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μια λύση μηδενικών εκπομπών. Πρόκειται για το τελευταίο θαλάσσιο project που αξιοποιεί την τεχνολογία Volvo Penta IPS στο πλαίσιο της μετάβασης σε πιο βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές και έρχεται λίγες εβδομάδες μετά τις ανακοινώσεις παρόμοιων συνεργασιών με την Northern Offshore Services και την Sanlorenzo Yachts.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμμετέχουμε σε ένα τόσο σημαντικό project, το οποίο θα διαθέτει το πρώτο σύστημα Volvo Penta IPS που λειτουργεί αποκλειστικά με μπαταρίες και χωρίς ενσωματωμένες γεννήτριες diesel. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αποδοτική διαμόρφωση που θα προσφέρει μεταφορές μεγαλύτερης εμβέλειας και μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, παρέχει αυξημένο έλεγχο και ευελιξία, καθιστώντας τα ταξίδια ασφαλέστερα, ταχύτερα και πιο αξιόπιστα. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι το μέλλον για διάφορα τμήματα της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ελπίζουμε να εμπνεύσει περαιτέρω έργα», δήλωσε ο Mehmet Belibagli, Διευθυντής Πωλήσεων, Marine Commercial της Volvo Penta UK.

Το σκάφος αναπτύσσεται για την Tidal Transit, εταιρεία που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές και τις υπηρεσίες μεταφοράς πληρώματος. Το κόστος ανακατασκευής υπολογίζεται σε 8 εκατομμύρια λίρες (9,4 εκατομμύρια ευρώ) με τα 6,3 εκατομμύρια λίρες (7,4 εκατομμύρια ευρώ) να προέρχονται από το πρόγραμμα Zero Emissions Vessel and Infrastructure (ZEVI). Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος του σχεδίου της βρετανικής κυβέρνησης (μέσω του Υπουργείου Μεταφορών και του οργανισμού καινοτομίας Innovate UK) για την ανάπτυξη, ανάπτυξη και λειτουργία καθαρών θαλάσσιων λύσεων.

Πιο καθαρό και αποδοτικό

Η ανακατασκευή θα πραγματοποιηθεί στο Ginny Louise, ένα σκάφος Mercurio 20 μέτρων που λειτουργεί με diesel. Το παλαιό σύστημα πρόωσης θα αντικατασταθεί με τετραπλή εγκατάσταση Volvo Penta IPS 30, σε συνδυασμό με πλήρως ηλεκτρικούς κινητήρες και χωρητικότητα μπαταριών άνω των2 MWh. Το ολοκληρωμένο σκάφος θα μετονομαστεί σε e-Ginny και, εκτός από μηδενικές εκπομπές, θα ωφεληθεί και από μια σειρά πρόσθετων πλεονεκτημάτων που προσφέρει το IPS. Σε αυτά περιλαμβάνονται η ομαλή κίνηση και ο έλεγχος, χάρη στις προσανατολισμένες προς τα εμπρός, μεμονωμένα χειριστήρια προωθητές με δίδυμους αντιστρόφως περιστρεφόμενους προπέλες. Πρόκειται για ένα μοναδικό σχεδιασμό που προσφέρει όχι μόνο καλύτερη ευελιξία αλλά και πιο ομαλή πλεύση.

Για τον καπετάνιο και τους χειριστές του σκάφους, η αλλαγή στο Volvo Penta IPS θα φέρει αλλαγές στο σταθμό πλοήγησης. Σε αυτές περιλαμβάνονται το Joystick Control της Volvo Penta για μια πιο ομαλή εμπειρία οδήγησης. Αποτελεί μέρος μιας λύσης αναβάθμισης από το σταθμό πλοήγησης στους προπέλες που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και εμπειρία οδήγησης.

«Το όραμά μας είναι να γίνουμε παγκόσμιοι ηγέτες σε βιώσιμες λύσεις ενέργειας και η επιλογή μας για αυτό το πρωτοποριακό project δείχνει τα σημαντικά βήματα που κάνουμε προς το στόχο μας. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι προς τον μηδενικό απο άνθρακα και είναι σημαντικό να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας σε όποια διαδρομή κι αν επιλέξουν. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε τη σημασία της ανακατασκευής και της κυκλικής οικονομίας για την επίτευξη των στόχων μας. Αποτελεί μέρος της επιχείρησής μας όπου δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση και projects όπως το e-Ginny είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μπορεί να γίνει», δήλωσε ο Jan-Willem Vissers, Διευθυντής, Marine Commercial της Volvo Penta.

Στο πλαίσιο του συνολικού project Tidal Transit, θα εγκατασταθεί νέα υποδομή φόρτισης, τόσο μέσω ενός χερσαίου σταθμού φόρτισης όσο και ενός φορτιστή με βάση την υπεράκτια ανεμογεννήτρια. Σε συνδυασμό με την εξαιρετικά αποδοτική πλατφόρμα Volvo Penta IPS, αυτό θα αυξήσει σημαντικά την αυτονομία του σκάφους και το χρόνο που μπορεί να παραμείνει σε λειτουργία. Μόλις ολοκληρωθεί, το E-CTV θα υποστηρίξει μεταφορές πληρώματος σε ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο του Ηνωμένου Βασιλείου για περίοδο τριών ετών.

Ο Leo Hambro, Εμπορικός Διευθυντής της Tidal Transit, δήλωσε: «Η μετάβαση σε ηλεκτρικά σκάφη μεταφοράς πληρώματος αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη μιας πιο βιώσιμης και περιβαλλοντικά υπεύθυνης υπεράκτιας αιολικής βιομηχανίας. Τα projects ηλεκτροδότησης, όπως η αναβάθμιση του e-Ginny, προσφέρουν μεγάλα οφέλη σε εθνική και διεθνή κλίμακα – εκτός από μια σημαντική μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, η απουσία κινητήρων εσωτερικής καύσης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της ηχορύπανσης, εξαλείφει τον κίνδυνο διαρροών καυσίμων και μεταφράζεται σε μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης. Με την προσθήκη χερσαίων και υπεράκτιων λύσεων φόρτισης, αυτά τα σκάφη μπορούν να παραμείνουν στη θάλασσα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας τελικά το λειτουργικό κόστος για τους χειριστές στόλων.

Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με την ομάδα της Volvo Penta για την εμπειρογνωμοσύνη τους σε συστήματα ηλεκτρικής πρόωσης και, μαζί με τους υπόλοιπους συνεργάτες μας στο project, ανυπομονούμε να συνεχίσουμε την αποστολή μας να οδηγήσουμε τη βιομηχανία θαλάσσιων μεταφορών σε μια νέα εποχή μηδενικού άνθρακα».

Περιβαλλοντικά οφέλη:

  • Μηδενικές εκπομπές ρύπων και θορύβου
  • Μείωση του κινδύνου διαρροών καυσίμων
  • Βελτιωμένη ποιότητα αέρα και υδάτων

Οικονομικά οφέλη:

  • Μειωμένο κόστος καυσίμου
  • Μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης
  • Αυξημένη διάρκεια ζωής του σκάφους
  • Δυνατότητα λήψης κινήτρων και επιδοτήσεων

Κοινωνικά οφέλη:

  • Δημιουργία θέσεων εργασίας σε τομείς πράσινης τεχνολογίας
  • Βελτίωση της δημόσιας υγείας
  • Προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης

Το project e-Ginny αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον μια βιώσιμη επιλογή για σκάφη μεταφοράς πληρώματος και άλλα θαλάσσια σκάφη. Με την υποστήριξη κυβερνήσεων, οργανισμών και επιχειρήσεων, η ηλεκτροκίνηση στη θάλασσα έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Comments are closed.