Climate risk analytics: Η «επανάσταση» στη διαχείριση του κλιματικού κινδύνου

Με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής να γίνονται όλο και πιο ορατές, ο τομέας climate risk analytics έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τους μεγαλύτερους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα σήμερα. Οι επιπτώσεις της δυστυχώς γίνονται όλο και πιο ορατές, με τη συχνότητα των ακραίων καιρικών φαινομένων να γίνονται όλο και πιο συχνές. Το γεγονός αυτό, έχει θορυβήσει τόσο τις κυβερνήσεις, όσο και τις εταιρείες, οι οποίες αναζητούν τρόπους να μετριάσουν τις επιπτώσεις της. Για τους λόγους αυτούς, ο τομέας του climate risk analytics αναπτύσσεται όλο και περισσότερο παγκοσμίως. Για παράδειγμα, τις προηγούμενες εβδομάδες, μια από τις παλαιότερες υπηρεσίες πρόβλεψης καιρού στις ΗΠΑ, η AccuWeather, παρουσίασε τη δική της εκδοχή για αυτού του είδους τις υπηρεσίες, το ClimateReady Risk Mitigation. Ο τομέας του climate risk analytics σχετίζεται με την ποσοτικοποίηση και την ανάλυση δεδομένων γύρω από τα ακραία καιρικά και κλιματικά φαινόμενα. Τα δεδομένα αυτά βοηθούν στην καλύτερη αντιμετώπιση ή και διαχείριση του κλιματικού κινδύνου.

Όπως και τα υπόλοιπα λογισμικά σε αυτόν το τομέα, το ClimateReady απευθύνεται σε επιχειρήσεις, δήμους και άλλους οργανισμούς που προσπαθούν να κατανοήσουν το πώς η κλιματική αλλαγή μπορεί να  τους επηρεάσει σε διάφορα επίπεδα — από ζητήματα ανθρώπινης υγείας και ασφάλειας έως τις υποδομές συμπεριλαμβανομένων κτιρίων, γεφυρών και ούτω καθεξής για την ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ιδέα είναι ότι οι επιχειρήσεις ή οι κυβερνήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του climate risk analytics για να κατανοήσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι υπάρχουσες υποδομές από την κλιματική απειλή, όπως για παράδειγμα, οι διάφορες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, οι συνθήκες ανέμου και δασικών πυρκαγιών, η έλλειψη και η ποιότητα νερού, οι πλημμύρες και ούτω καθεξής. Θα μπορούσε επίσης να φανεί χρήσιμο στην αξιολόγηση της βιωσιμότητας των σχεδίων υποδομής ή των προτάσεων αναπτυξιακών έργων, με βάση την προτεινόμενη τοποθεσία.

Για τις κατασκευαστικές εταιρείες, ένα εργαλείο αυτού του είδους μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξέταση των κινδύνων που σχετίζονται με συγκεκριμένες αποφάσεις τοποθεσίας ή αναφορικά με τις τοποθεσίες της αλυσίδας εφοδιασμού. Από την άλλη, μια τράπεζα μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα αναλυτικά στοιχεία για να εξετάσει προτάσεις χρηματοδότησης, ενώ μια ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα για την εξέταση των όρων συμβολαίου.

Σύμφωνα με το στέλεχος της AccuWeather, υπεύθυνο για την πώληση της νέας υπηρεσίας, Paul Bridge: “Οι καταστροφικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θέτουν πολλούς κινδύνους στον υπάρχοντα τρόπο ζωής μας και θα αλλάξουν δραματικά τα επιχειρηματικά μοντέλα, τις προσδοκίες των ενδιαφερομένων και την απόδοση για το άμεσο μέλλον. Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε αυτόν τον κίνδυνο, όπως και οι υπάλληλοί τους, οι πελάτες, οι μέτοχοι και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Ωστόσο, οι περισσότεροι στερούνται την εξειδικευμένη γνώση που απαιτείται για να ερμηνεύσουν αυτόν τον κίνδυνο για την επιχείρηση και τις δραστηριότητές τους ή δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν».

Η AccuWeather αναμένεται να αντιμετωπίσει μεγάλο ανταγωνισμό τόσο από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις — οι πιο γνωστές από τις οποίες περιλαμβάνουν τη Jupiter Intelligence και την Gro Intelligence — όσο και από μερικούς από τους μεγαλύτερους οίκους ESG αξιολόγησης, όπως η S&P Global και η Moody’s, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει να επενδύουν στον τομέα. Η S&P, για παράδειγμα, αγόρασε τη startup εταιρεία, The Climate Service από τη Βόρεια Καρολίνα στις αρχές Ιανουαρίου.

Η Jupiter, η οποία εδρεύει στο San Mateo της Καλιφόρνια, προωθεί τον εαυτό της ως τον «παγκόσμιο ηγέτη στο climate analytics αναφορικά με την ανθεκτικότητα και τη διαχείριση κινδύνου». Και μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να προσελκύσει πολύ σημαντικούς πελάτες.

Την εποχή της χρηματοδότησής τη σειράς C της Jupiter ύψους 54 εκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο, η εταιρεία έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια δολάρια συνολικά. Η Jupiter είχε περισσότερους από 30 λογαριασμούς, συμπεριλαμβανομένων κυβερνητικών υπηρεσιών όπως το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης και το Υπουργείο Στέγασης και Αστικής Ανάπτυξης. Αν και δεν κατονομάζει πολλούς από τους πελάτες της, εκείνοι περιλαμβάνουν τους Hawaiian Electric, ConEdison, Liberty Insurance, Zurich Insurance Group και MS&AD Insurance Group. Ακόμα, πελάτε της Jupiter είναι και αρκετές εταιρείες του Fortune 2000, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων τραπεζών, λογιστικών εταιρειών, ενός κορυφαίου φαρμακευτικού οργανισμού και μιας διεθνούς χημικής εταιρείας, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Jupiter, Rich Sorkin.

Οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εμβληματικό ClimateScore της Jupiter για να εξετάσουν τις φυσικές επιπτώσεις αυτού που ο Sorkin αποκαλεί «κλιματική ρύπανση». Η cloud υπηρεσία της εταιρείας πραγματοποιεί συνολικά 41 μετρήσεις — και όσοι έχουν συνδρομές μπορούν να έχουν πρόσβαση σε περισσότερα από 150 τρισεκατομμύρια δεδομένα που συγκεντρώνονται από κυβερνητικές βάσεις δεδομένων, δορυφορικές παρατηρήσεις, αλλά και άλλες πηγές και μοντέλα. Η τιμή της συνδρομής ξεκινά από τα 25.000 δολάρια, ενώ μπορεί να φτάσει σε συμβόλαια εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τον Sorkin. «Το να κάνεις σωστά τα πράγματα έχει σημασία», πρόσθεσε.

Κατά τον Sorkin, υπάρχει μεγάλη άνοδος στο ενδιαφέρον για τη Jupiter. Τον Ιανουάριο, επέκτεινε τις «μετρήσεις κινδύνου» που καλύπτουν το ClimateScore Global για να συμπεριλάβει αυτές που προβλέπουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τις μεγάλες μειώσεις της θερμοκρασίας η την έλλειψη νερού. Αναφορικά με τις χαμηλές θερμοκρασίες, μπορεί να προβλέψει για πόσες μέρες θα επικρατήσουν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε μία περιοχή. Σχετικά με την έλλειψη νερού ποσοτικοποιεί την αναλογία ζήτησης νερού σε σύγκριση με την προσφορά με την πάροδο του χρόνου. Και οι δύο μετρήσεις έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των υπαρχόντων και δυνητικών πελατών. Γενικά, η εταιρεία εξετάζει δεδομένα που σχετίζονται με «πραγματικά σημαντικά οικονομικά ζητήματα που έχουν βαθιές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των ανθρώπων».

Έμπνευση για αυτές τις προσθήκες στάθηκαν οι ακραίες θερμοκρασίες που καταγράφηκαν στο Τέξας και η βλάβη στο ηλεκτρικό δίκτυο τον περασμένο Φεβρουάριο. «Από τότε που συνέβη αυτό, οι περισσότερες εταιρείες ενέργειας άρχισαν να ρωτούν για τα ακραία καιρικά φαινόμενα», σύμφωνα με τον Sorkin. Αναμένει επίσης ότι οι νέες μετρήσεις θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον από τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών και τις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών.

Πέρα από τις συνδρομές, η Jupiter έχει επεκταθεί και στον τομέα της συμβουλευτικής για το κλίμα, κάτι που θα μπορούσε να τη βοηθήσει να αποκτήσει περισσότερους πελάτες: Μερικοί από τους πιο σημαντικούς συνεργάτες της είναι η Guidehouse και η PwC UK, οι οποίες χρησιμοποιούν τα δεδομένα Jupiter για τους πελάτες τους.

Μια άλλη πολύ σημαντική εξέλιξη, η οποία χρήζει παρακολούθησης, είναι η δέσμευση της Jupiter στα τέλη του 2021, για παροχή δεδομένων «με ελάχιστο ή και χωρίς κόστος» σε υποεξυπηρετούμενες χώρες και κοινότητες που πρόκειται να «χτυπηθούν» έντονα από την κλιματική αλλαγή. Η πρώτη ΜΚΟ με την οποία συνεργάζεται είναι το Κέντρο Ανθεκτικότητας του Ιδρύματος Adrienne Arsht-Rockefeller, μέσω του οποίου θα παρέχει υπηρεσίες στους επικεφαλής θερμικών υπηρεσιών στο Freetown (στη Σιέρα Λεόνε), την Αθήνα και το Μαϊάμι. Ο στόχος είναι να φτάσουν οι υπηρεσίες της στο 20% του παγκόσμιου πληθυσμού μέσω τουλάχιστον 20 επιπλέον συνεργασιών με ΜΚΟ μέχρι το τέλος του 2023.

Comments are closed.