Το πρώτο πράσινο κοντέινερ πλοίο στον κόσμο με καύσιμα μεθανόλης είναι γεγονός

Ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, χαιρέτησε τον σημαντικό ρόλο της Laura Maersk στη ναυτιλία και εξέφρασε την ανάγκη για περαιτέρω πρόοδο προς την επίτευξη του μηδέν εκπομπών.

Η Maersk ξεκίνησε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο που λειτουργεί με μέθανολη ως καύσιμο, σύμφωνα με πληροφορίες του themessenger.

Το πλοίο, γνωστό ως Laura Maersk και κατασκευασμένο στη Νότια Κορέα από την Hyundai Heavy Industries, αποτελεί το πρώτο βήμα της Maersk προς τον φιλόδοξο στόχο της επίτευξης μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2040. Η εταιρεία έχει παραγγείλει επιπλέον 24 πλοία με μέθανολη για παράδοση μεταξύ 2024 και 2027.

Ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, χαιρέτησε τον σημαντικό ρόλο της Laura Maersk στη ναυτιλία και εξέφρασε την ανάγκη για περαιτέρω πρόοδο προς την επίτευξη του μηδέν εκπομπών. Το πλοίο ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στη Βαλτική Θάλασσα και αν και είναι σχετικά μικρό σε χωρητικότητα, μπορεί να μεταφέρει 2.136 κοντέινερ 20 ποδιών.

Και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Evergreen της Ταϊβάν και η Cosco της Κίνας, έχουν παραγγείλει πλοία που χρησιμοποιούν μέθανολη ως καύσιμο. Ωστόσο, η διαθεσιμότητα πράσινης μεθανόλης για να καλύψει τη ζήτηση παραμένει αβέβαιη, σύμφωνα με έκθεση του BloombergNEF.

Σύμφωνα με την έκθεση, η παραγωγή πράσινης μεθανόλης θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά για να αντικαταστήσει πλήρως όλα τα καύσιμα πλοίων έως το 2050. Η Maersk έχει υπογράψει συμβάσεις για την προμήθεια πράσινης μεθανόλης, συμπεριλαμβανομένης μιας συμφωνίας με την European Energy, που κατασκευάζει το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής μεθανόλης στον κόσμο με χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, η Maersk εξυπηρετεί πελάτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για να μειώσουν τις εκπομπές τους, όπως η Amazon και η Volvo.

Η πράσινη μεθανόλη παράγεται από βιομάζα ή ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, αντί να προέρχεται από άνθρακα ή φυσικό αέριο. Αυτή η μετάβαση στην πράσινη μεθανόλη υπόσχεται σημαντικά οφέλη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, που συμβάλλει στο περίπου 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη.

Καθώς ο κόσμος θερμαίνεται, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία πιθανότατα θα υφίσταται αυξημένη ρυθμιστική πίεση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει κανόνες που ενθαρρύνουν την αποταμίευση του άνθρακα, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες προσφέρουν κίνητρα για επενδύσεις στην παραγωγή πράσινων καυσίμων και τη βελτίωση των λιμανιών. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ως όργανο των Ηνωμένων Εθνών που ρυθμίζει την παγκόσμια ναυτιλία, προχωρά προς την επιβολή παγκόσμιων κανόνων για τη βιωσιμότητα.

Comments are closed.