Gov.gr: Αυτόματη σύντομα η έκδοση των πιστοποιητικών

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου μαζί με τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη ετοιμάζονται να κάνουν αυτόματη πλέον την έκδοση πιστοποιητικών, μειώνοντας την ταλαιπωρία των πολιτών.

Περίπου 3 εκατομμύρια πολίτες χρησιμοποιούν την εφαρμογή gov.gr wallet, αριθμός που αναμένεται πάντως να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Και σε πολλές συναλλαγές του πολίτη με τον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα χρειάζεται ένα πακέτο πιστοποιητικών: γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, τόπου διαμονής, με τη λίστα να είναι ατελείωτη.

Ενδεικτικό είναι πως τα τελευταία τέσσερα χρόνια μέσω του gov.gr και των ΚΕΠ έχουν εκδοθεί περισσότερα από 8,6 εκατ. πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης και περισσότερα από 2 εκατ. πιστοποιητικά γέννησης, χωρίς καν να υπολογίζονται αυτά που έχουν εκδοθεί από τους ίδιους τους δήμους.

Ευλόγως, η ψηφιοποίηση των τελευταίων ετών ήταν απαραίτητη, αλλά έχει οδηγήσει σε αυτή τη φάση σε μια νέα, ψηφιακή γραφειοκρατία. Και με δεδομένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης λέει με κάθε ευκαιρία πως η 4ετία που διανύουμε θα έχει στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας, χρειάζονται πρωτοβουλίες, καθώς η λέξη «καθημερινότητα» στην Ελλάδα είναι συνυφασμένη με τη γραφειοκρατία.

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο αρμόδιος υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου μαζί με τον υφυπουργό Κωνσταντίνο Κυρανάκη ετοιμάζονται να κάνουν ένα τέτοιο βήμα για την αυτόματη πλέον έκδοση πιστοποιητικών, μειώνοντας την ταλαιπωρία των πολιτών.

Ο στόχος του υπουργείου είναι σε πρώτη φάση πιστοποιητικά δημοτολογίου, όπως γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, ιθαγένειας, να καταργηθούν. Συνεπώς, όταν χρειάζεται κάποιο από αυτά τα πιστοποιητικά, ο πολίτης δεν θα είναι αναγκασμένος να τα εκδίδει εκ νέου σε μια ατέρμονη διαδικασία, αλλά ο φορέας που τα θέλει να μπορεί με μια απλή ερώτηση μέσω gov.gr wallet να τα αντλεί αυτόματα.

Ετσι, το φάσμα των δοσοληψιών για τις οποίες δεν θα χρειάζεται έκδοση πιστοποιητικών αυξάνεται. Τα παραδείγματα είναι δεκάδες. Στον δημόσιο τομέα, ενδεικτικά, χρειάζονται πιστοποιητικά για:

  • Εγγραφή ενός παιδιού στο σχολείο.
  • Μεταβίβαση ακινήτου.
  • Αποδοχή κληρονομιάς.
  • Διενέργεια βάπτισης ή γάμου.
  • Εκδοση διπλώματος Ι.Χ. ή επαγγελματικού.
  • Θέματα που αφορούν στις Ενοπλες Δυνάμεις, όπως η εγγραφή ενός αγοριού στα στρατιωτικά μητρώα.

Αντιστοίχως, στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που απαιτούνται πιστοποιητικά:

  • Νέο συμβόλαιο με πάροχο ηλεκτρισμού.
  • Συμβόλαιο με πάροχο κινητής τηλεφωνίας.
  • Συμβόλαιο με ασφαλιστικές εταιρείες κάθε είδους, όπως αυτοκινήτου, σπιτιού ή ζωής.

Τα παραπάνω θα γίνουν σταδιακά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία, κάτι που σημαίνει πως ο στόχος είναι έως τις αρχές Απριλίου να έχουν δρομολογηθεί.

Πρόκειται για μια διαδικασία η οποία είναι δυναμική και μπορεί διαρκώς να προστίθενται φορείς. Αυτή τη στιγμή άλλωστε η ρύθμιση δεν μπορεί να αφορά όλους τους Ελληνες, καθώς περίπου 3 εκατομμύρια χρησιμοποιούν wallet, αριθμός που πάντως αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Comments are closed.