ΗΠΑ – ΕΕ: Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για τις φοροαπαλλαγές των ηλεκτρικών οχημάτων

Οι φοροαπαλλαγές, οι οποίες περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για το κλίμα που υπογράφτηκε από τον Τζο Μπάιντεν, έχουν προκαλέσει την οργή Ευρωπαίων αξιωματούχων.

Η αντιπρόσωπος των ΗΠΑ για το εμπόριο (USTR), Κάθριν Τάι, συναντήθηκε χθες, με τον Ευρωπαίο ομόλογό της στη Γερμανία και οι δύο τους συμφώνησαν να συνεχίσουν τις συζητήσεις σχετικά με τις φοροαπαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ που έχουν προκαλέσει την οργή Ευρωπαίων αξιωματούχων.

Η Τάι συναντήθηκε με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις, στο περιθώριο της διάσκεψης των υπουργών Εμπορίου της Ομάδας G7 συζητώντας διάφορα θέματα, συμπεριλαμβανομένων και των διαπραγματεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ των ΗΠΑ και της ΕΕ για τον χάλυβα και το αλουμίνιο, σύμφωνα με την USTR.

«Οι δύο αξιωματούχοι συμφώνησαν να συνεχίσουν τις συζητήσεις για τις φοροαπαλλαγές των ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τη μείωση του πληθωρισμού», δήλωσε η USTR αναφερόμενη στο νομοσχέδιο των 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το κλίμα, την υγεία, και τη φορολογία που υπογράφτηκε σε νόμο από τον πρόεδρο Τζο Μπάιντεν τον προηγούμενο μήνα.

Η ΕΕ και η Νότια Κορέα εξέφρασαν τις ανησυχίες τους τον προηγούμενο μήνα σχετικά με τις φοροαπαλλαγές για τις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν συμπεριληφθεί πλέον στον αναφερόμενο αμερικανικό νόμο για τις οποίες, υποστηρίζουν ότι είναι ενδεχόμενο να αποτελούν διάκριση κατά των οχημάτων που παράγονται εκτός των ΗΠΑ, παραβιάζοντας τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

Ο νόμος, αναδιαρθρώνει την υπάρχουσα φοροαπαλλαγή των 7.500 δολαρίων για την αγορά καινούργιων ηλεκτρικών οχημάτων και την έκπτωση 4.000 δολαρίων για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, συμπεριλαμβάνει τη διάθεση δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων για νέα δάνεια, φορολογικές απαλλαγές και προγράμματα επιχορηγήσεων για τους κατασκευαστές οχημάτων, ώστε να κατασκευάσουν φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Comments are closed.