Greenwashing: Πώς οι Εταιρείες της ΕΕ Μπορούν να Επαληθεύσουν τους Περιβαλλοντικούς τους Ισχυρισμούς με Επαγγελματικό Τρόπο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κλιμακώνει τη μάχη της κατά του Greenwashing

Η Ευρωπαϊκή Ένωση κλιμακώνει τη μάχη της κατά του Greenwashing, θεσπίζοντας νέους κανόνες που απαιτούν από τις εταιρείες να επαληθεύουν προκαταβολικά τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς μάρκετινγκ πριν τους χρησιμοποιήσουν. Αυτό αποσκοπεί στην καταπολέμηση των παραπλανητικών δηλώσεων σχετικά με τη βιωσιμότητα των προϊόντων.

Νέο Κανονιστικό Περιβάλλον:

  • Οι εταιρείες υποχρεούνται να υποβάλλουν όλους τους μελλοντικούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς μάρκετινγκ προς επαλήθευση από διαπιστευμένους φορείς.
  • Απλούστεροι και συνηθέστεροι ισχυρισμοί θα επωφεληθούν από ευκολότερη ή ταχύτερη διαδικασία επαλήθευσης.
  • Οι παραβάσεις των κανόνων επιφέρουν αποκλεισμό από δημόσιες προμήθειες, κατάσχεση εσόδων και πρόστιμο έως και 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
  • Εξαιρούνται οι μικροεπιχειρήσεις, ενώ οι ΜΜΕ λαμβάνουν προθεσμία ενός έτους για την εφαρμογή των κανόνων.

Επαλήθευση και Διαφάνεια:

Η επαλήθευση των ισχυρισμών θα ολοκληρώνεται εντός 30 ημερών από διαπιστευμένους φορείς.Η Επιτροπή θα συντάξει κατάλογο με λιγότερο περίπλοκους ισχυρισμούς και προϊόντα για ευκολότερη επαλήθευση.Θα διευκρινιστεί η δυνατότητα χρήσης ισχυρισμών για προϊόντα με επικίνδυνες ουσίες.

Διαχείριση Εκπομπών και Συγκριτικοί Ισχυρισμοί:

Επιβεβαιώνεται η απαγόρευση ισχυρισμών που βασίζονται αποκλειστικά σε σχήματα αντιστάθμισης άνθρακα. Επιτρέπεται η αναφορά σε τέτοια σχήματα μόνο για υπολειμματικές εκπομπές μετά από μέγιστη μείωση.Ειδικοί κανόνες ισχύουν για συγκριτικούς ισχυρισμούς, απαιτώντας την εφαρμογή ίδιων μεθόδων σύγκρισης και χρήση πρόσφατων δεδομένων (μέχρι 5 ετών).

 Σημασία της Δράσης:

Μεγάλο ποσοστό (50%) των περιβαλλοντικών ισχυρισμών κρίνεται παραπλανητικό.
Οι νέοι κανόνες αποσκοπούν σε διαφάνεια, νομική σαφήνεια και ισότιμο ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων. Η επαλήθευση των ισχυρισμών θα συμβάλει στην ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης και στην ενημερωμένη επιλογή των καταναλωτών.

Επόμενα Βήματα:

Το σχέδιο εγκρίθηκε με ευρεία πλειοψηφία και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, πιθανότατα τον Μάρτιο. Η εφαρμογή του θα παρακολουθηθεί από το νέο Κοινοβούλιο μετά τις εκλογές του Ιουνίου.

Comments are closed.