Η Ford ανεβάζει ταχύτητα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων παρά τις δυσκολίες της Tesla

Ενώ η Tesla, ο ηγέτης της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), φαίνεται να περνάει μια δύσκολη περίοδο, η συνολική αγορά των EV στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης.

Παρόλο που οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 13% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, άλλες μάρκες ανέβασαν τις πωλήσεις τους, μετριάζοντας τις απώλειες της Tesla.

Η Ford ξεχωρίζει ιδιαίτερα, με τις πωλήσεις EV της να αυξάνονται κατά 97% τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτό τοποθετεί τη Ford στη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών EV στις ΗΠΑ, αν και η Tesla εξακολουθεί να την ξεπερνάει με αναλογία περίπου επτά προς ένα.

Η στροφή της Ford προς ένα ηλεκτρικό μέλλον δεν είναι χωρίς τις δυσκολίες της. Το τμήμα EV της εταιρείας κατέγραψε ζημία 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο και έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά πριν γίνει κερδοφόρο. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο σενάριο για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι πρέπει να επενδύσουν δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και στον επανασχεδιασμό των εργοστασίων τους, χρειάζονται μερικές φορές χρόνια για να δουν επαρκή αποδοχή αυτών των επενδύσεων.

Η αύξηση των πωλήσεων EV της Ford οδηγείται από το Mustang Mach-E, ένα crossover SUV, του οποίου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 107% μέχρι τον Απρίλιο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο. Το pick-up truck F-150 Lightning κέρδισε επίσης έδαφος με πωλήσεις 9.833 μονάδων, σημειώνοντας αύξηση 75%. Το άλλο EV της Ford, το van E-Transit, είχε πωλήσεις 3.927 οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση 128%.

Μεγάλο μέρος της αύξησης των πωλήσεων της εταιρείας μπορεί να αποδοθεί στη μείωση τιμής του Mach-E που ανακοίνωσε η Ford τον Φεβρουάριο. Μετά από μειώσεις που κυμαίνονται από 3.100 έως 8.100 δολάρια, οι τιμές του μοντέλου κυμαίνονται πλέον από 39.895 έως 57.395 δολάρια. (Το Mach-E δεν πληροί τις προϋποθέσεις για την ομοσπονδιακή φορολογική πίστωση έως και 7.500 δολαρίων επειδή δεν ανταποκρίνεται στις πιο αυστηρές προϋποθέσεις επιλεξιμότητας που ξεκίνησαν φέτος, συμπεριλαμβανομένων κανόνων σχετικά με τις χώρες προέλευσης των εξαρτημάτων μπαταριών.)

«Συνολικά, είμαστε πιο ανταγωνιστικοί και τα πάμε καλά στην αγορά», δήλωσε ο John Lawler, οικονομικός διευθυντής της Ford, μιλώντας για τις πωλήσεις EV σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές στις 24 Απριλίου.

Η Ford δίνει επίσης έμφαση στα υβριδικά βενζίνης-ηλεκτρικού ρεύματος ως επιλογή για τους πελάτες. Η εταιρεία πώλησε 56.418 υβριδικά οχήματα μέχρι τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 47%.

Παρόλα αυτά, η Ford έχει αναθεωρήσει ορισμένα χρονοδιαγράμματα που σχετίζονται με την κυκλοφορία και την παραγωγή EV. Για παράδειγμα, η Ford δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα καθυστερήσει την κυκλοφορία ενός προγραμματισμένου τρίπορτου ηλεκτρικού SUV από το 2025 στο 2027. Το μοντέλο θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο στο Oakville, Οντάριο.

Η Καλιφόρνια έχει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς EV στη χώρα, λόγω των προτιμήσεων των καταναλωτών και της ιστορίας των κρατικών νόμων που υποστηρίζουν τα EV.

Οι τιμές των EV έχουν πέσει σε όλες τις μάρκες, με μέση τιμή συναλλαγής 54.021 $ τον Μάρτιο, μειωμένη κατά περίπου 10% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την Kelley Blue Book, μια ιστοσελίδα για αγοραστές αυτοκινήτων. Αλλά ακόμα και με τη μείωση, τα EV είναι πιο ακριβά από τον μέσο όρο για όλα τα ελαφρά οχήματα, ο οποίος ήταν 47.218 $ τον Μάρτιο, μειωμένος κατά 1% από το προηγούμενο έτος.

Οι πωλήσεις EV στις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 2,6% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, αλλά μειώθηκαν κατά 15,2% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την Kelley Blue Book.

Για τη συνολική αγορά οχημάτων, είναι φυσιολογικό οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου να είναι οι χαμηλότερες του έτους και να υστερούν από τις πωλήσεις του τετάρτου τριμήνου. Αλλά αυτό δεν ίσχυε για τα EV, των οποίων οι πωλήσεις αυξάνονταν κάθε τρίμηνο από τα μέσα του 2020.

Ο κύριος λόγος για την αργή ανάπτυξη το 2024 ήταν ότι η Tesla, ηγέτιδα στην αγορά των EV, κατέγραψε μείωση 13% στις πωλήσεις της για το τρίμηνο.

Δεδομένου ότι η Tesla πουλάει περίπου τα μισά από τα EV στη χώρα, οι δυσκολίες της επηρεάζουν ολόκληρη την αγορά. Η Tesla έχει αντιμετωπίσει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αργής κυκλοφορίας του Cybertruck και των ελάχιστων σημαντικών ενημερώσεων για τα κορυφαία μοντέλα της, Model Y και Model 3.

Την Τετάρτη, το Reuters ανέφερε ότι οι ομοσπονδιακοί εισαγγελείς ερευνούν εάν η Tesla διέπραξε απάτη παραπλανώντας επενδυτές και καταναλωτές σχετικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων αυτονομίας οδήγησης των οχημάτων της. Αυτό θα ήταν ακόμα μία νομική και ρυθμιστική πρόκληση για την εταιρεία.

Ο Sean Tucker, ανώτερος συντάκτης στην Kelley Blue Book, δήλωσε ότι οι πωλήσεις EV παραμένουν ισχυρές παρά τις προκλήσεις όπως αυτές που αντιμετωπίζει η Tesla. Η εταιρεία του συνεχίζει να προβλέπει ότι οι πωλήσεις EV θα αυξηθούν φέτος για να φτάσουν το 10% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, από 7,6% το 2023.

Comments are closed.