Egreeno: Από το Κιλκίς στα σπίτια μας με καινοτόμα και φυσικά απορρυπαντικά

Λένε συχνά ότι το «μυστικό της επιτυχίας» στην επιχειρηματικότητα είναι το πάθος γι’ αυτό που κάνεις, η αγάπη και η πίστη σε αυτό που παράγεις και στις προοπτικές του.

Ακούγεται ίσως «κλισέ», αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν αυτήν την αντίληψη, και μία από αυτές είναι η Egreeno και ο Χρήστος Γκουλέτσας (δεξία στην κεντρική εικόνα).

Ο Χρήστος, μαζί με μια ομάδα νέων επιστημόνων με έδρα το Κιλκίς, ίδρυσαν το 2010 την εταιρεία τους, παράγοντας –μέχρι πρόσφατα– μόνο συμβατικά, κοινά απορρυπαντικά, για οικιακή και επαγγελματική χρήση. Τα προϊόντα τους γνώρισαν και γνωρίζουν επιτυχία και κατάφεραν να πωλούνται τόσο με τη δική τους ετικέτα όσο και με ιδιωτική ετικέτα μεγάλων πελατών σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Κάπως έτσι, «γεννήθηκε» η ιδέα για τη νέα γενιά προϊόντων Egreeno, που θα ήταν αγνή και φυσική, ιδανική για παιδιά. Φυσικά, γνωρίζοντας την αγορά, ο Χρήστος αντιλήφθηκε γρήγορα ότι αυτή η ιδέα, πέρα από το ότι ταίριαζε στη φιλοσοφία του, είχε και πραγματική αξία, καθώς ευθυγραμμιζόταν με τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή για πιο φυσικά, οικολογικά και υγιεινά προϊόντα.

Έτσι, παρά τη γραφειοκρατία και το φορολογικό καθεστώς, τον ανταγωνισμό και τους περιορισμένους πόρους που ο ίδιος επικαλείται ως εμπόδια, κατάφερε να δημιουργήσει μια πρωτοποριακή σειρά αγνών φυσικών καθαριστικών με ιδιαίτερα πρόσθετα φυτικά συστατικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Σήμερα κυκλοφορούν τρεις σειρές Egreeno (ECO / BABY / ANTIBACTERIAL), που είναι διαθέσιμες κυρίως μέσα από το eshop της εταιρείας και σε επιλεγμένα super market και καταστήματα βιολογικών ειδών σε όλη την Ελλάδα.

Η καινοτομία είναι… στη φύση

Η καινοτομία των προϊόντων Egreeno, σύμφωνα με τον Χρήστο, βρίσκεται κυρίως στον τρόπο παραγωγής και στις πρώτες ύλες, αλλά και σε μερικά ακόμα σημεία. Όπως εξηγεί, τα προϊόντα περιέχουν πρωτοποριακά υψηλό ποσοστό συστατικών φυσικής προέλευσης (μ.ο. 97,7%), γεγονός που τα καθιστά αφενός φιλικά για την ανθρώπινη υγεία και αφετέρου γρήγορα βιοδιασπώμενα και εξαιρετικά οικολογικά. Επιπλέον, δεν περιέχουν αμφιλεγόμενες ουσίες που περιέχονται στη συντριπτική πλειονότητα των υπόλοιπων απορρυπαντικών.

«Τα Egreeno είναι επίσης από τα ελάχιστα στην αγορά που δεν έχουν καμία επισήμανση, καμία προειδοποίηση και καμία ένδειξη για προφύλαξη, σύμφωνα με τις οδηγίες του Γενικού Χημείου του Κράτους και την ευρωπαϊκή νομοθεσία», συνεχίζει ο ιδρυτής της εταιρείας και συμπληρώνει ότι δεν περιέχουν καμία αλλεργιογόνο αρωματική ουσία και γι’ αυτό είναι ιδανικά για μητέρες με μωρά, για άτομα με αλλεργίες και ατοπική δερματίτιδα αλλά και για χώρους υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Στα «συν», συμπληρώνει, είναι το γεγονός ότι περιέχουν πρόσθετα φυτικά συστατικά και αιθέρια έλαια, και ότι έχουν συμπυκνωμένη υποαλλεργική σύνθεση, ενώ για τον ίδιο, «καινοτομία» είναι και ότι το 3% των καθαρών εσόδων της σειράς egreeno προσφέρεται στο Ελληνικό Ορφανοτροφείο στην Τανζανία «ΤΟΜ» (www.tom.org.gr).

«Η αποστολή μας είναι απλή: να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο. Όπου μπορούμε και όπως μπορούμε. Αυτό ακριβώς κάνουν ο Αλέκος και η Ναυσικά, δύο Έλληνες που έχουν χτίσει, από το μηδέν, ένα ορφανοτροφείο στην πάμφτωχη Τανζανία. Όταν τους γνώρισα, δεν μπορούσα να μείνω ασυγκίνητος μπροστά σε αυτό το έργο αγάπης. Γι’ αυτό και ότι το 3% των καθαρών εσόδων μας από τις πωλήσεις το προσφέρουμε με την καρδιά μας», λέει σχετικά με αυτήν την απόφαση ο Χρήστος.

Τελικά αρκεί η «αγάπη»;

Όσον αφορά στις δυσκολίες που υπάρχουν για την εταιρεία του, ο ιδρυτής της Egreeno βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο. Το να δημιουργήσεις μια Startup που παράγει «χειροπιαστά» προϊόντα, έχει δυσκολίες αλλά όχι μόνο, λέει. Για παράδειγμα, είναι «εύκολο» το γεγονός ότι μπορείς, λόγω της φύσης του προϊόντος, να το δοκιμάσεις, να το βελτιώσεις, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τις δικές σου, της οικογένειάς σου και των φίλων σου. «Εμείς τουλάχιστον, έτσι τεστάραμε τα προϊόντα μας για να καταλήξουμε μετά από πολλή έρευνα και μελέτη στα βέλτιστα αποτελέσματα», εξηγεί, συμπληρώνοντας ότι «αν αγαπάς το αντικείμενό της εργασίας σου, τότε αυτό γίνεται με πολύ κέφι και δημιουργικότητα».

Από την άλλη όμως, δεν μπορεί παρά να αναγνωρίσει τη δυσκολία που αντιμετωπίζει μια εταιρεία όπως η Egreeno, όταν πρέπει να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα προϊόντα, να καινοτομήσει στην ποιότητα, στην εμφάνιση, και γενικώς στην όλη εμπειρία που προσφέρει στον πελάτη… Είναι σίγουρα μια μεγάλη πρόκληση, όχι όμως αξεπέραστη, εξηγεί ο Χρήστος. Κι αυτό γιατί «τα εμπόδια όχι μόνο δεν μας σταματούν, αλλά μας έχουν μάθει να σκεφτόμαστε έξω από την πεπατημένη», καταλήγει.

Comments are closed.