Τα MINI αυτοκίνητα «εγκαινιάζουν» τη νέα βιώσιμη εποχή στην οδήγηση

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου BMW πληρούν υψηλά στάνταρ βιωσιμότητας , ενώ βρίσκονται σε ευθυγράμμιση με έναν οικολογικό τρόπο ζωής

Το νέα MINI αυτοκίνητα της BMW επιχειρούν να συνδυάσουν κάτι που μέχρι πρόσφατα έμοιαζε ακατόρθωτο, δηλαδή την οδήγηση με τον οικολογικό τρόπο ζωής.

Η BMW τα τελευταία χρόνια ακολουθεί με ευλάβεια τις βασικές αρχές της βιωσιμότητας και πάνω σε αυτή την ολιστική λογική δημιούργησε και το νέα MINI μοντέλα της. Η εταιρεία εργάζεται καθημερινά πάνω σε έξυπνες και  καινοτόμες λύσεις οι οποίες συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Τα οικολογικά της οχήματα είναι φτιαγμένα, μέσω βιώσιμων κατασκευαστικών πρακτικών.

Σε σχέση με την βιωσιμότητα η εταιρεία δεν κάνει περικοπές. Αντιθέτως, θέτει συνεχώς νέες προκλήσεις και  στόχους στον εαυτό της. Μάλιστα, έχει αποφασίσει να κάνει μέχρι το 2030 όλα το νέα της αμάξια πλήρως ηλεκτρικά. Ο όμιλος  BMW, στον οποίο ανήκει και το MINI,εργάζεται εδώ και καιρό πάνω στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων ( Εvs) και συνδεόμενα (plug in) υβρίδια. Μέσα στο 2020 κατάφερε να παραδώσει σε όλες τις γωνιές του κόσμου περίπου 193.000 ηλεκτρικά οχήματα, ενώ περίπου 700.000 ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται καθοδόν.

Η σημερινή βιώσιμη προσέγγιση της  BMW σίγουρα θα έκανε τον μηχανικό Sir Alec Issigonis περήφανο. Το 1959 κατά τη διάρκεια της κρίσης του Σουέζ, όταν υπήρχε έλλειψη καυσίμων,  ο Issigonis ανέπτυξε ένα αμάξι με καινοτόμα τεχνολογία, που είχε τη δυνατότητα να εξοικονομεί χώρο, ενώ είχε και υψηλή απόδοση στην κατανάλωση καυσίμου. Αυτό ήταν λοιπόν το πρώτο mini αυτοκίνητο του κόσμου.

Από τότε, και ας έχουν περάσει τόσα χρόνια, ο όμιλος δεν παύει ποτέ να προσπαθεί να  κάνει τα MINI, όσο το δυνατόν πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ο όμιλος εργάζεται σκληρά, σε καθημερινή βάση για να μπορεί να τηρεί τις βασικές αρχές της βιώσιμης στρατηγικής του, οι οποίες είναι:

  1. Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ( CO2)
  2. Μία ασφαλής και διάφανη αλυσίδα παραγωγής
  3. Η κυκλική οικονομία εξοικονόμησης πόρων
  4. Επανεξέταση της αστικής κινητικότητας

Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα

Η ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται για την παραγωγή του MINI Cooper SE στο MINI Plant Oxford της BMW, προέρχεται από 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια και δεν εκπέμπει άνθρακα. Η οροφή του εργοστασίου αυτοκινήτων είναι εξοπλισμένη με περίπου 11.500 ηλιακούς συλλέκτες που καλύπτουν μία έκταση αντίστοιχη με πέντε γήπεδα ποδοσφαίρου. Και τα 30 εργοστάσια του ομίλου, μεταξύ των οποίων και τα εργοστάσια του  MINI, λαμβάνουν το 100% της  ηλεκτρικής τους ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας .

Εάν κανείς συγκρίνει το MINI Cooper S με το MINI Cooper SE, το πρώτο πράγμα που παρατηρεί είναι πως το  MINI Cooper S χρησιμοποιεί λιγότερες πρώτες ύλες, κάτι το οποίο επηρεάζει και το οικολογικό αποτύπωμα. Παρόλα αυτά το αποτύπωμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου συμβάλλει πολύ περισσότερο  στην υπερθέρμανση του πλανήτη από αυτό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει πως μετά τα 30.000 χιλιόμετρα (19.000 μίλια), το  MINI Cooper SE είναι πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον από το MINI Cooper S. Ακόμα σε περίπτωση που το  MINI Cooper SE φορτίζεται με τη χρήση ενός «μιξ» από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, τότε γίνεται ακόμα πιο οικολογικό στα 19.000 χιλιόμετρα ( 12.000 μίλια).

Ασφαλής και διάφανη αλυσίδα παραγωγής

Η παραγωγή των  MINI αυτοκινήτων βασίζεται σε ακόμα περισσότερα κριτήρια βιωσιμότητας. Ανάμεσα σε αυτά, βρίσκεται η προμήθεια των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στα οχήματα και τα στάνταρ των παρόχων. Μία διάφανη αλυσίδα παραγωγής είναι ζωτικής σημασίας για να μπορέσει να διασφαλιστεί το ότι οι πρώτες ύλες εξορύσσονται με βιώσιμο τρόπο. Κάτι που πρέπει να ισχύει από  τον έλεγχο των ορυχείων που προέρχονται τα υλικά, μέχρι και την κατασκευή του οχήματος.

Για αυτό και η  BMW εργάζεται ακατάπαυστα πάνω στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της διαφάνειας των αλυσίδων παραγωγής . Επιθυμεί όσο τίποτα άλλο οι πόροι της να εξορύσσονται με ένα φιλικό προς το περιβάλλον και κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο. Από το 2020 ο όμιλος λαμβάνει τις πρώτες ύλες του από το Μαρόκο και την Αυστραλία, όπου η εξόρυξη λιθίου πληροί τα υψηλότερα στάνταρ βιωσιμότητας.

Κυκλική οικονομία εξοικονόμησης πόρων

Η χρήση δευτερογενών υλικών έχει αποδειχθεί πως έχει πολύ θετική επίδραση στο περιβάλλον. Όχι μόνο μειώνουν τα απόβλητα, αλλά περιορίζουν επίσης και τις εκπομπές άνθρακα. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα σε σχέση με τις πρώτες ύλες που καταναλώνουν πολύ ενέργεια κατά την παραγωγή τους, όπως ο χάλυβας, το αλουμίνιο και ο χαλκός.

Οι βασικές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του MINI Cooper SE, περιλαμβάνουν για παράδειγμα το πλαστικό, το αλουμίνιο, το ατσάλι  και τον χαλκό. Αυτό ισχύει και για ολόκληρο τον όμιλο της  BMW. Προς το παρόν παράγεται μέχρι 50% δευτερεύον αλουμίνιο, 25% ατσάλι και 20% δευτερεύοντα θερμοπλαστικά. Φυσικά ο όμιλος δεν σταματά ποτέ να δουλεύει για να αυξήσει τα ποσοστά, έτσι ώστε να μπορέσει να συνεισφέρει στην αύξηση της βιωσιμότητας στη βιομηχανία αυτοκινήτων.

Επανεξέταση αστικής κινητικότητας

Από τον Μάρτιο του 2021 οι ιδιοκτήτες των MINI αυτοκινήτων, μπορούν εύκολα και γρήγορα να τα μοιραστούν με μέλη της οικογένειας τους χάρη στην εφαρμογή MINIsharingapp. Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει στους guests να ανοίγουν, να κλειδώνουν και να οδηγούν τα  MINI. Αυτό σημαίνει πως μια ομάδα φίλων που ζουν κοντά ο ένας στον άλλον, μπορούν να χρησιμοποιούν όλη μαζί ένα μόνο αμάξι.

Κάτι τέτοιο συμβάλει στη μείωση του κόστους, ενώ πρόκειται για μίας νέας μορφής κοινής χρήσης ιδιόκτητου αυτοκινήτου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα  MINI, μπορούν να τα μοιράζονται και οι υπάλληλοι της ίδιας εταιρείας. Η εφαρμογή της  MINI είναι πολύ εύκολη στη χρήση, χάρη στην απλή λειτουργίες της, μέσω των οποίων μπορεί κανείς να κάνει κράτηση του αυτοκινήτου η να ελέγξει την ημερομηνία.

Ο όμιλος  BMW έχει ως βασικό στόχο να γίνει ο πιο επιτυχημένος  βιώσιμος premium κατασκευαστής στην βιομηχανία αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό δουλεύει καθημερινά για να παράξει ένα βιώσιμο αυτοκίνητο, έτσι ώστε ο πλανήτης να μπορεί να είναι ασφαλής και για τις επόμενες γενιές.

Comments are closed.