Ντύνομαι «Πράσινα»: Οι TOP-10 προτάσεις από φιλικά προς το περιβάλλον brands!

Όλο και περισσότερα brands έχουν αρχίσει να βγάζουν ειδικές φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, θέλοντας να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για οικολογικά προϊόντα

Η βιομηχανία της μόδας φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να κάνει «Πράσινη» στροφή, με τη βιωσιμότητα να έχει γίνει πλέον μεγαλύτερο fashion statement από τα επιλεγμένα κομμάτια μεγάλων οίκων.

Όλο και περισσότερα brands έχουν αρχίσει να βγάζουν ειδικές φιλικές προς το περιβάλλον συλλογές, θέλοντας να εξυπηρετήσουν την αυξανόμενη τάση των καταναλωτών για οικολογικά προϊόντα. Η έννοια της κυκλικότητας συζητιέται όσο καμία άλλη στις εβδομάδες μόδας, ενώ τα ρούχα από οργανικό βαμβάκι φαίνεται πως είναι πλέον παντού. Παρακάτω θα βρεις συμβουλές για το πως να ψωνίσεις οικολογικά αλλά και τις TOP-10 «Πράσινες» προτάσεις του Green Business.

Δεν αποτελεί μυστικό το γεγονός πως μέχρι πρόσφατα η βιομηχανία της μόδας έχει ακολουθήσει πέρα για πέρα καταστροφικές προς το περιβάλλον επιλογές. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της επιτροπής για το κλίμα του ΟΗΕ, η βιομηχανία είναι υπεύθυνη για το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως, αλλά και για το 20% των υδάτινων αποβλήτων.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, καταναλώνει και τεράστιες ποσότητες ενέργειας, περισσότερο και από την ναυτιλιακή και αεροπορική βιομηχανία μαζί. Για τους λόγους αυτούς, όλο και περισσότερα brands έχουν αρχίσει να εντάσσουν τη βιωσιμότητα στην εταιρική στρατηγική τους, βάζοντας ως στόχο να μειώσουν την σπατάλη του νερού, τη χρήση συνθετικών υφασμάτων και τη χρήση χημικών στη παραγωγή πρώτων υλών όπως το βαμβάκι.

Αλλάζει η βιομηχανία της μόδας ;

Έχοντας έρθει αντιμέτωποι  με την αυξανόμενη ζήτηση για πιο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, χάρις την ευαισθητοποίηση που επικρατεί σήμερα για την κλιματική αλλαγή, πολλά brands , είτε πρόκειται για υψηλή ραπτική είτε για fast fashion, διαφημίζουν πλέον τις «Πράσινες» συλλογές τους.

Το οργανικό βαμβάκι φαίνεται πως έχει μπει για τα καλά στη διαδικασία παραγωγής, κάτι το οποίο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς το οργανικό βαμβάκι δεν είναι γενετικά τροποποιημένο και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτό συνθετικά εντομοκτόνα.

Μεγάλοι οίκοι μόδας όπως ο Valentino, έχουν διακριθεί στο παρελθόν για τις πρωτοβουλίες τους ενάντια στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Μάλιστα η Green Peace τον χαρακτήρισε ως τον πιο πράσινο οίκο υψηλής ραπτικής, για τις πολιτικές του κατά της αποψίλωσης των δασών και κατά των απορριμμάτων από την παραγωγή υφασμάτων. Το 2019 βραβεύτηκε  για την δράση του με το «GCFA Legacy Award» στα Green Red Carpet Awards, τα οποία διοργανώνουν το Εθνικό Επιμελητήριο Ιταλικής μόδας ( CNMI) και η Eco-Age. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η σχεδιάστρια Stella McCartney, η οποία χρησιμοποιεί όλο και περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ μειώνει σταθερά κάθε χρόνο τις εκπομπές αερίων κατά την παραγωγή. Φυσικά, δεν χρησιμοποιεί ποτέ γούνα η δέρμα ζώων στα σχέδια της και επιδιώκει την εύρεση βιώσιμων εναλλακτικών στα ζωικά προϊόντα. Στα πιο οικολογικά brands πολυτελείας είναι και ο οίκος Hermes, o οποίος ακολουθεί  σταθερά τις συστάσεις για χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Δεν είναι μόνο τα high fashion brands που παίρνουν πράσινες πρωτοβουλίες. Το 2017 η Adidas κατάφερε να πουλήσει 1 εκατ. ζευγάρια από τα παπούτσια Ultra Boost, τα οποία είναι φτιαγμένα από 11 ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που είχαν μαζευτεί από τις θάλασσες.

Στην Ευρώπη η γερμανική Armedangels,  έχει λάβει πιστοποίηση GOTS( Global Organic Textile Standard) από το 2011, ενώ χρησιμοποιεί μόνο βιώσιμα υλικά, όπως  βιολογικό βαμβάκι, λινά, μαλλί, και ανακυκλώσιμους πολυεστέρες.

Επίσης, η βρετανική Komodo έχει σχεδόν αποκλειστικά vegan προϊόντα και χρησιμοποιεί καινοτόμα υφάσματα, όπως το ανακυκλώσιμο PET, από πλαστικά μπουκάλια.

Στην Γαλλία, η SKFK (ShunkFunk) χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα αποκλειστικά από εταιρείες που παρέχουν ανανεώσιμη ενέργεια και χρησιμοποιεί βιοδιασπώμενες συσκευασίες. Από την άλλη, η ολλανδική Kings of Indigo ακολουθεί πολιτική πλήρους διαφάνειας αναφορικά με την λίστα των παρόχων της, ενώ όλη η συλλογή της είναι φτιαγμένη από 95% βιώσιμα υλικά.  Στην Ελλάδα εταιρείες όπως η Musa συνεργάζονται με επιχειρήσεις για φυσικά και βιώσιμα υφάσματα, ενώ άλλες όπως η Retro Junkie χρησιμοποιούν 100% βιολογικό βαμβάκι το οποίο καλλιεργείται στην Ελλάδα.

Πώς να διαλέξεις «Πράσινα» ρούχα;

Δυστυχώς, πολλά brands ενώ ανακοινώνουν και διαφημίζουν οικολογικές συλλογές, όταν κανείς ερευνά καλύτερα τις πρακτικές τους, διαπιστώνει πως δεν ακολουθούν 100% πολιτική βιωσιμότητας. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό κανείς να κοιτά την πιστοποίηση του κάθε brand.

Για παράδειγμα το Global Organic Textile Standard (GOTS) και το IVN Best Certification τα οποία δίνονται από το International Association of Natural Textile Industry (IVN), είναι πολύ καλοί δείκτες σχετικά με το πόσο βιώσιμο είναι πραγματικά ένα brand. Επίσης, είναι σημαντικό κανείς να κοιτά τις πράξεις και όχι τα λόγια μιας εταιρείας. Δηλαδή, πρέπει να διαπιστώνεται εάν μια εταιρεία ακολουθεί τους κανόνες βιωσιμότητας από τις αρχές της η τουλάχιστον για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, και όχι αποκλειστικά για χάρη μιας καμπάνιας.

Ακόμα, πρέπει να ελέγχεται εάν ένα brand παράγει αποκλειστικά βιώσιμα ρούχα και δεν προσφέρει απλώς κάποια συλλογής για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

To TOP-10 των «Πράσινων» προτάσεων

VALENTINO

Φόρεμα με λεπτομέρεια στη λαιμό και Crepe Couture μπούστο, από από 65% παρθένο μαλλί και 35% μετάξι.

STELLA MCCARTNEY

Σταυρωτό λευκό παλτό από μαλλί 100%, 52% βιώσιμη βισκόζη και 48% βιολογικό βαμβάκι.

HERMES

Γαλάζιο πουκάμισο με ψηλό γιακά, από 79% βαμβάκι και 21% πολυαμίδη.

KOMODO

Πουλόβερ από 100% βιολογικό βαμβάκι με πιστοποίηση GOTS.

ARMEDANGELS

Γκρι σακάκι από βιολογικό βαμβάκι.

ΜUSA

Μαύρο oversized παντελόνι από 100% Eco Tencel.

ADIDAS

Λευκά παπούτσια ultraboost από ανακυκλώσιμα υλικά.

SKFK

Jean bomber με μπλε μανίκια και λευκή λαιμόκοψη.

Kings of Indigo

Κλασσικό τζιν παντελόνι από ανακυκλώσιμα υλικά.

RETRO JUNKIE

Μαύρο ruffle φόρεμα από βιολογικό βαμβάκι.

Comments are closed.